Asukkaille

Haluamme varmistaa omalla toiminnallamme sen, että sinä tunnet olosi turvalliseksi

Olemme keränneet alle muutamia usein kysyttyjä kysymyksiä ja pulmia ja vastauksia niihin, jotta sinä tiedät, miten toimit erilaisissa tilanteissa.

K: Muutin uuteen kotiin. Miten saan nimeni oveen?
V: Tekemällä muuttoilmoituksen isännöitsijälle.

K: Avaimeni on hukassa.
V: Ole yhteydessä 24/7 päivystykseemme: 050 566 7431. Varaudu todistamaan henkilöllisyytesi oven avaajalle henkilöllisyystodistuksella. Oven avaus arkisin klo 7-15 25 €, klo 15 jälkeen, viikonloppuisin ja pyhäpäivinä 50 €.

K: Asunnossani on kylmä.
V: Ole yhteydessä kiinteistönne huoltomieheen tai kiireellisessä tapauksessa päivystysnumeroomme.

K: Tarvitsen huoltomiestä. Mitä teen?
V: Lähetä sähköinen ilmoitus. Jos ongelma vaatii välitöntä huomiota, olethan yhteydessä 24/7 päivystykseemme: 050 566 7431.

K: Voiko huoltomies vaihtaa palohälyttimeni paristot?
V: Lähtökohtaisesti asukkaan tulee huolehtia aika ajoin paloilmoittimen testauksesta ja paristojen vaihtamisesta itse. Tarvittaessa olemme kuitenkin auttamassa, jos et esimerkiksi ylety vaihtamaan itse paristoa tai tarvitset muun syyn vuoksi apua.

K: Muutin uuteen asuntoon ja sähköt eivät toimi.
V: Tarkista ensin sähkökaapin pääkytkin. Jos kytkin on O-asennossa, nosta vipu I-asentoon. Muistithan varmistaa, että sähkösopimus on tehty. Muussa tapauksessa ole yhteydessä huoltomieheen.

K: Muutin uuteen asuntoon ja huoneistossa haisee viemäri.
V: Asunto on voinut olla pitkään tyhjillään. Päästä vesipisteistä vettä, jotta vesikalusteiden vesilukot täyttyvät vedellä. Jos ongelma ei poistu, ole yhteydessä kiinteistönne huoltomieheen.

K: Asuntoni kaikki patterit ovat kylmiä, vaikka ulkona on pakkasta.
V: Vesikiertoisten lämpöpatterien termostaattiventtiilit säätelevät lämpimän veden määrää patterin sisällä. Termostaatti haistelee vain sisätilojen lämpötilaa. Vaikka lämpöpatteri on viileä, se ei tarkoita, että patteri olisi rikki. Voit säätää termostaatin asetusta korkeammalle koettaaksesi sen toimivuuden. Jos koet, että patterit eivät tästä huolimatta lämpene, ole yhteydessä kiinteistönne huoltomieheen, huoltomies varmistaa patterin toiminnan.

K: Olen hankkinut uuden pesukoneen/tiskikoneen, voitteko auttaa?
V: Kiinteistöpalvelu KNL Oy huolehtii kiinteistöjen kunnossapidon lisäksi kaikista asiakkaidemme muista tarpeista. Voit olla suoraan yhteydessä niin sähkö- kuin putkitöiden osalta meihin. Toteutamme sähkö- ja LVI-työt useiden vuosien kokemuksella. Asennustyöt veloitetaan suoraan asukkaalta, jos taloyhtiö ei asennustöitä kustanna. Kysy asiasta aina ensin isännöitsijältä.

Ota yhteyttä »